Aan de overname is een lang proces van wederzijds overleg voorafgegaan. Pas toen alle aspecten afgewogen waren, is de beslissing om zich aan te sluiten bij de groep door de aandeelhouders van RIGO genomen. Het samenwerken met de Blanchon Group maakt het voor RIGO mogelijk om het proces, dat jaren geleden begonnen is, verder te ontwikkelen. Blanchon omvat verschillende merken die actief zijn op hetzelfde vakgebied van vloerrenovatie als RIGO.
Bekende merken zijn Blanchon, Ciranova, Syntilor en Carver. Samen met Blanchon is RIGO Verffabriek marktleider in Frankrijk, Italië, België en Nederland. Het specialisme op het gebied van schilderwerk voor monumentaal erfgoed is voor de Blanchon Groep een belangrijke aanvulling.
Machiel van Westerhoven, mede eigenaar van RIGO, legt uit: “Om die samenwerking ook op lange termijn te garanderen, hebben we besloten onze aandelen van RIGO Verffabriek aan de Blanchon Groep te verkopen en tegelijk door middel van een (minderheids-) belang in dezelfde Groep te herinvesteren”
Toon van Westerhoven, mede eigenaar van RIGO, voegt daar aan toe: “Het merk RIGO Verffabriek blijft bestaan, producten blijven behouden en er komt geen management van buitenaf.”
Wat er wel gaat gebeuren:
- Henriette van Westerhoven-Beaujon wordt Operations Director, verantwoordelijk voor RIGO in IJmuiden
- Toon van Westerhoven wordt Sales Director BeNeLux, verantwoordelijk voor de verkoop van alle merken binnen de groep in dit gebied
- Machiel van Westerhoven wordt Sustainable Development Director, verantwoordelijk voor alle duurzaamheid- en sociale projecten van de groep
- Producten van de andere Blanchon merken komen via RIGO beschikbaar voor de Nederlandse markt, zoals RIGO ook haar producten in de andere landen kan leveren.
Guillaume Clément, President en CEO van de Blanchon Group, vult aan: "We zijn erg blij om het getalenteerde RIGO-team te verwelkomen bij de Blanchon Group. De overname van RIGO is een perfecte match. RIGO heeft familiewortels zoals Blanchon en een diepe ondernemersgeest die sinds 1938 door drie generaties is gesmeed. RIGO's productkwaliteit en merkreputatie, gecombineerd met sterke expertise in vloeren en meubels, zijn belangrijke succesfactoren. Bovendien heeft RIGO aanzienlijk geïnvesteerd in de ontwikkeling van een duurzaam productaanbod, waaronder het iconische TOPLIN-productassortiment. We zijn nu in staat om het grootste aanbod van houtverzorgingsproducten aan te bieden, zowel voor binnen- als buitentoepassingen, onder drie complementaire en zeer erkende merken: RIGO, Blanchon en Ciranova."
Machiel en Toon zetten met deze beslissing een volgende fase van RIGO Verffabriek in gang. In de volle overtuiging daarmee de gezonde ontwikkeling die is ingezet nu en in de toekomst verder vorm zal krijgen. Het is duidelijk te zien dat zij zich verheugen op deze nieuwe fase!