Midden april opent FAF Farbe, Ausbau & Fassade haar deuren
Na een gedwongen onderbreking van vijf jaar gaat de FAF opnieuw van start met een nieuw beursconcept dat zich intensief richt op de urgente uitdagingen van de industrie via de drie thema's duurzaamheid, digitalisering en human resource management. Het concept is het resultaat van een nauwe samenwerking en uitwisseling tussen het FAF beursteam van GHM Gesellschaft für Handwerksmessen en vertegenwoordigers van de industrie en gebruikers, evenals de twee sponsororganisaties van de beurs: Bundesverband Ausbau und Fassade (federale vereniging voor afwerkingen en gevels) en Bundesverband Farbe Gestaltung Bautenschutz (federale vereniging voor verf, design en bouwbescherming). Deze laatste zorgde voor een belangrijke stimulans met zijn onderzoek "Schildersvak 2040", een studie die op basis van de geraadpleegde schilders duidelijk liet zien hoe markten, technologie en bedrijfsvoering voor schilders- en decoratiebedrijven in Duitsland zouden kunnen veranderen.
Het nieuwe beursconcept zal op de lange termijn de rol van FAF als toonaangevend platform voor exposanten en bezoekers veiligstellen. "Ons concept werkt omdat het coherent en veelzijdig is. Meer dan 90 procent van de FAF tentoonstellingsruimte is al bijna zes maanden voor de start van de beurs volgeboekt, waardoor bezoekers verzekerd zijn van een breed aanbod van producten en diensten", zegt FAF Exhibition Director Bettina Reiter.
Het FAF FORUM is een eerbetoon hieraan door het podium te bieden voor gecondenseerde kennisoverdracht door middel van presentaties en panels door en met experts en vakmensen uit het veld - voornamelijk over het focusthema human resources, maar ook over de onderwerpen duurzaamheid en digitalisering.
Een andere innovatie zal de beurs veel breder positioneren aan de exposantenkant. Veel schilders-, vernis- en stukadoorsbedrijven werken tegenwoordig in alle branches en daarom stelt FAF 2024 zich open voor speciale presentaties van exposanten uit de sectoren interieurontwerp, vloeren, behang en wandbekleding. Voor deze exposanten en om potentiële nieuwkomers te interesseren voor deze beroepen, installeert FAF voor de eerste keer FAF FARBWERTE (FAF KLEURWAARDE). Deze conceptruimte is ontworpen in samenwerking met het Instituut voor Internationale Trendscouting van HAWK Hogeschool voor Toegepaste Wetenschappen en Kunsten Hildesheim. FAF FARBWERTE richt zich op de emotionele aspecten van kleur, kleurrijkheid en kleurontwerp. Het doel is om te laten zien hoe gebruikte materialen en kleuren houding, duurzaamheid en tal van andere sociaal en cultureel relevante waarden kunnen overbrengen. Een gecureerde materiaaltentoonstelling die prikkels geeft en een inspirerende meerwaarde biedt voor creatieve afwerking.
In de FAF START-UP AREA biedt de FAF 2024 ook nieuwkomers zoals starters en kleine specialisten concurrerende instapaanbiedingen met door de beurs gesubsidieerde ruimtes.
In het nieuwe format FAF WERKSTATT (workshop) powered by MEGA Group biedt FAF exposanten de ideale setting om in hal 8 hun producten live in actie te laten zien en ze door vakmannen en -vrouwen.
De beurs breidt ook uit naar de digitale ruimte: exposanten en bezoekers kunnen zich nu registreren voor FAF 2024 op FAF CONNECT. Dit digitale platform stelt hen in staat om op een gekwalificeerde en continue manier met elkaar in contact te komen - ver voor, tijdens en ver na de beurs. Twee van de vele extra voordelen van dit platform: exposanten kunnen relevante doelgroepen bereiken zonder verspilling, beursbezoekers en geïnteresseerden kunnen hun onderwerpen en bedrijven volgen. Ook kunnen ze hun beursbezoek veel gerichter vooraf plannen.
Samen met de twee federale verenigingen en veel deelnemende exposanten organiseert FAF op beurswoensdag in alle hallen de FAF AFTER WORK, een geweldige gelegenheid om te netwerken en onder het genot van een gezellig afterwork biertje bij de individuele stands en FAF areas terug te kijken op de intensieve beursdagen.
FAF is de toonaangevende beurs voor gevel- en interieurarchitectuur. Het bemiddelt tussen de netwerken van de creatieve afbouwsector. Met name de schilders- en stucadoorsbranche zijn vertegenwoordigd. Daarnaast richt de nieuwe FAF zich ook tot aangrenzende branches, zoals binnenhuisarchitecten en vloerleggers, evenals architecten en planners. FAF biedt een uitstekende klantervaring waarin relevante onderwerpen over materialen, technieken, trends en vragen over bedrijfsvoering aan bod komen en maakt zo deelnemers uit de branche klaar voor de uitdagende dagelijkse routine en de toekomst.
Ga naar www.faf-messe.de voor meer informatie over het programma. Hier kunt u ook uw tickets aanschaffen voor de Farbe, Ausbau en Fassade 2024.